Do pobrania:
Formularz zgłoszeniowy dziecka na terapię SI.pdf
Badanie wyższych funkcji słuchowych pozwala ocenić sposób, w jaki ośrodkowy układ nerwowy przetwarza dźwięki i mowę, czyli nie to jak dobrze słyszymy (czułość słuchu), lecz jak mózg interpretuje informacje słuchowe.
Aby wynik był jak najbardziej wiarygodny zachęcamy rodziców/opiekunów do zapoznania się z poniższymi wskazówkami
Dla rzetelnego wyniku ważne jest, żeby dziecko w dniu badania było zdrowe:
bez kataru, infekcji, gorączki, bólu gardła, jeśli dziecko jest w trakcie leczenia laryngologicznego np. z powodu zapalenia ucha, przerostu migdałka gardłowego, migdałków podniebiennych lub ma założone dreny wentylacyjne w uchu, badanie należy odroczyć do czasu zakończenia leczenia.
Nawet niewielkie infekcje mogą wpłynąć na jakość słyszenia i zafałszować wynik badania.
Przeprowadzenie badania wymaga skupienia i współpracy, dlatego zadbajcie Państwo o:
dobry sen dziecka poprzedniej nocy, unikanie nadmiaru ekranów przynajmniej dzień przed badaniem zapewnienie podstawowych potrzeb fizjologicznych przed wizytą (posiłek, picie, toaleta)
Porozmawiajcie Państwo z dzieckiem o tym, czego może się spodziewać:
Badanie trwa zwykle od 60 do 120 minut, z omówieniem wyników badania, w zależności od wieku dziecka i zakresu testów
Prosimy o przygotowanie:
wypełnionych kwestionariuszy pobranych ze strony internetowej poradni (zakładka DRUKI), posiadanej dokumentacji medycznej dotyczącej słuchu i badań laryngologicznych (badania słuchu, wypisy ze szpitala, badania przerostu migdałka gardłowego, itp.)
Jeśli dziecko przyjmuje na stałe leki, prosimy o wcześniejszy kontakt z badającym - ustalimy, czy podawać je w dniu badania
Zapraszamy logopedów z rejonu działania naszej Poradni do udziału w spotkaniach o charakterze szkoleniowo - superwizyjnym. Wymianiamy się doświadczeniami i konsultujemy w sprawach zawodowych. Na pierwsze spotkanie w bieżącym roku szkolnym zapraszamy dnia
13 listopada 2025r. w godz. 9.00 - 12.00 do sali 115 w przyziemiu.
Terminy kolejnych spotkań zostaną ustalone wspólnie z uczestniczkami
i uczestnikami spotkania.
Logopedki Poradni
W Zespole Poradni odbywają się cykliczne spotkania grupy psychologów zatrudnionych w przedszkolach w rejonie Zespołu Poradni nr 1 oraz Poradni nr 2.
„Psycholog w poradni, psycholog w przedszkolu.
Wspólne dzieci, wspólne cele”
Pierwsze spotkanie w roku szkolnym 2025/26 odbędzie się 17 września 2025 r. (środa)
w godz. 10.00-12.30 na terenie ZPPP1 (Warszawa, ul. Zawiszy 13) w sali 115.
Kolejne spotkania w roku szkolnym 2025/26 będą się odbywały w środy w godzinach 10-12.30
w następujących terminach:
5.11.2025r., 17.12.2025r., 4.02.2026r., 25.03.2026r. 6.05.2026r. oraz 17.06.2026r.
Grupa ma charakter otwarty, nie ma ograniczenia miejsc.
Serdecznie zapraszamy!
Zapisy odbyły się w dniach 2 - 9 września 2025r.
Obecnie zapisanie dziecka do zespołu wczesnego wspomagania jest możliwe jedynie u przewodniczącego zespołu.
Lista zespolów wczesnego wspomagania rozwoju w Warszawie 2025:
W roku szkolnym 2025/2026 zapisów na diagnozę integracji sensorycznej (SI), dokonuje psycholog prowadzący sprawę dziecka.


W naszej poradni zostały opracowane i są przestrzegane standardy ochrony małoletnich. Poniżej zamieszczamy graficzną wersję zasad wdrażanych w Standardach. Pełny tekst dokumentu można znaleźć w menu dolnym w zakładce O nas/Statut.

Procedura badania terapii funkcji wzrokowych
Od stycznia 2020 roku ZPPP nr 1 nawiązała współpracę z Centralną Przychodnią Rehabilitacyjno-Leczniczą PZN, w której można wykonać diagnozę okulistyczną i ortoptyczną, a takżę uczestniczyć w zajęciach terapii widzenia. W przychodni są zatrudnieni wysokiej klasy specjaliści (lekarze okuliści, wykwalifikowane ortoptystki, terapeuci widzenia).
Adres Przychodni : 00-181 Warszawa, ul. Karmelicka 26 tel. 22 635 67 02, tel. 606 329 143, dyr. 22 635 67 33 e-mail: biuro@przychodniapzn.pl strona www: www.przychodniapzn
Osoby przeprowadzające diagnozę i terapię funkcji wzrokowych:
- psycholog, ortoptystka Katarzyna Rokicka;
- pedagog, ortoptystka Magdalena Daniluk.