header hands typing on keyboard

Wsparcie dla rodziców w świadomym wyborze przedszkola

Wola do przedszkola - Rozwój w zgodzie z dzieckiem

Przedszkola na Woli stale dążą do podnoszenia jakości edukacji i rozwoju najmłodszych. Dzięki nowemu, pilotażowemu projektowi „Wola do przedszkola”, placówki w naszej dzielnicy wprowadzają innowacyjne działania, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby dzieci i rodziców.

W ramach projektu „Wola do przedszkola” jedenaście samorządowych przedszkoli na Woli wdraża nowoczesne rozwiązania, które mają na celu zwiększenie jakości edukacji oraz usprawnienie funkcjonowania placówek.

Projekt opiera się na nowych zajęciach i programach edukacyjnych oraz na ulepszonych metodach zarządzania. Celem jest stworzenie środowiska, które wspiera indywidualny rozwój dziecka, uwzględniając jego naturalną ciekawość i potrzeby.

W ramach rozpoczętego pilotażu przedstawiamy działania wdrażane przez kolejne przedszkola na Woli. Dzięki temu rodzice, w momencie decyzji o posłaniu dziecka do przedszkola, będą mieli dostęp do informacji na temat oferty każdej placówki uczestniczącej w programie.

Szanowni Rodzice - przedszkola zapraszają wraz z dziećmi.

Będzie mnóstwo zabawy, możliwość poznania nauczycieli, porozmawiania z dyrektorem oraz obejrzenia przedszkola.

Do zobaczenia w przedszkolu.

Wskazówki dla rodziców przed badaniem wyższych funkcji słuchowych

Badanie wyższych funkcji słuchowych pozwala ocenić sposób, w jaki ośrodkowy układ nerwowy przetwarza dźwięki i mowę, czyli nie to jak dobrze słyszymy (czułość słuchu), lecz jak mózg interpretuje informacje słuchowe.

Aby wynik był jak najbardziej wiarygodny zachęcamy rodziców/opiekunów do zapoznania się z poniższymi wskazówkami

  1. Zdrowie dziecka w dniu badania

Dla rzetelnego wyniku ważne jest, żeby dziecko w dniu badania było zdrowe:

bez kataru, infekcji, gorączki, bólu gardła, jeśli dziecko jest w trakcie leczenia laryngologicznego np. z powodu zapalenia ucha, przerostu migdałka gardłowego, migdałków podniebiennych lub ma założone dreny wentylacyjne w uchu, badanie należy odroczyć do czasu zakończenia leczenia.

Nawet niewielkie infekcje mogą wpłynąć na jakość słyszenia i zafałszować wynik badania.

  1. Przygotowanie dziecka do badania

Przeprowadzenie badania wymaga skupienia i współpracy, dlatego zadbajcie Państwo o:

dobry sen dziecka poprzedniej nocy, unikanie nadmiaru ekranów przynajmniej dzień przed badaniem zapewnienie podstawowych potrzeb fizjologicznych przed wizytą (posiłek, picie, toaleta)

  1. Jak przygotować emocjonalnie dziecko

Porozmawiajcie Państwo z dzieckiem o tym, czego może się spodziewać:

  • będzie słuchać dźwięków i słów przez słuchawki
  • wykona proste zadania, takie jak powtarzanie, wskazywanie i różnicowanie dźwięków
  1. Czas trwania badania i przebieg

Badanie trwa zwykle od 60 do 120 minut, z omówieniem wyników badania, w zależności od wieku dziecka i zakresu testów

  1. Co należy zabrać na wizytę?

Prosimy o przygotowanie:

wypełnionych kwestionariuszy pobranych ze strony internetowej poradni (zakładka DRUKI), posiadanej dokumentacji medycznej dotyczącej słuchu i badań laryngologicznych (badania słuchu, wypisy ze szpitala, badania przerostu migdałka gardłowego, itp.)

  1. Leki i inne czynniki

Jeśli dziecko przyjmuje na stałe leki, prosimy o wcześniejszy kontakt z badającym - ustalimy, czy podawać je w dniu badania

Spotkania logopedów z przedszkoli i szkół

Zapraszamy logopedów z rejonu działania naszej Poradni do udziału w spotkaniach o charakterze szkoleniowo - superwizyjnym. Wymianiamy się doświadczeniami i konsultujemy w sprawach zawodowych. Na pierwsze spotkanie w bieżącym roku szkolnym zapraszamy dnia

 13 listopada 2025r.  w godz. 9.00 - 12.00 do sali 115 w przyziemiu.

Terminy kolejnych spotkań zostaną ustalone wspólnie z uczestniczkami
i uczestnikami spotkania.                        

                                                                                        Logopedki Poradni

Grupa superwizyjno-szkoleniowa dla psychologów

W Zespole Poradni odbywają się cykliczne spotkania grupy  psychologów  zatrudnionych w przedszkolach w rejonie Zespołu Poradni nr 1 oraz Poradni nr 2.

„Psycholog w poradni,  psycholog w przedszkolu.
Wspólne dzieci, wspólne cele”

        Pierwsze spotkanie w roku szkolnym 2025/26 odbędzie się 17 września 2025 r. (środa) 
        w godz. 10.00-12.30  
na terenie ZPPP1 (Warszawa, ul. Zawiszy 13) w sali 115.

          Kolejne spotkania w roku szkolnym 2025/26 będą się odbywały w środy w godzinach 10-12.30

w następujących terminach:

5.11.2025r., 17.12.2025r., 4.02.2026r., 25.03.2026r. 6.05.2026r. oraz 17.06.2026r.

         Grupa ma charakter otwarty, nie ma ograniczenia miejsc.

         Serdecznie zapraszamy!

ZAPISY DO ZESPOŁU WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECKA 2025/2026

 

Zapisy odbyły się w dniach 2 - 9 września 2025r. 

Obecnie zapisanie dziecka do zespołu wczesnego wspomagania jest możliwe jedynie u przewodniczącego zespołu.

Lista zespolów wczesnego wspomagania rozwoju w Warszawie 2025:

LISTA ZESPOLOW WWRD 2025

Zapisy na diagnozę procesów integracji sensorycznej

W roku szkolnym 2025/2026 zapisów na diagnozę integracji sensorycznej (SI), dokonuje psycholog prowadzący sprawę dziecka.

Zasady rekrutacji na terapię Integracji Sensorycznej w II półroczu roku szkolnego 2025/2026

  1. Na terapię integracji sensorycznej przyjmujemy dzieci w wieku od 4 do 8 lat, z rejonu działania Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych nr 1  z aktualną, przeprowadzoną w ciągu ostatnich 12 miesięcy, diagnozą procesów integracji sensorycznej.
  2. Podstawą do przyjęcia dziecka na terapię integracji sensorycznej jest wypełniony formularz zgłoszenia (druk do pobrania w sekretariacie lub wydrukowany ze strony internetowej: www.zppp1.waw.pl - zakładka DRUKI).
  3. Wypełniony formularz wraz z dołączonymi kserokopiami dokumentów wymienionych w formularzu, należy złożyć u terapeutek integracji sensorycznej w terminie od 7.01.2026 r. do 13.01.2026 r. w sali 303 w godzinach pracy terapeutek (8:00-18:00). Sekretariat nie przyjmuje zgłoszeń.
  4. Jeśli diagnoza procesów integracji sensorycznej była wykonywana poza terenem Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych nr 1, do formularza należy dołączyć jej kopię. 
  5. Możliwe jest złożenie dokumentów drogą elektroniczną. Zdjęcie lub skan formularza zgłoszeniowego oraz diagnozy integracji sensorycznej (jeżeli była wykonywana poza poradnią) będą przyjmowane pod adresem: m.daniluk@zppp1.waw.pl
  6. Wszystkie zebrane formularze poddane zostaną weryfikacji pod kątem spełnienia warunków formalnych do przyjęcia na terapię integracji sensorycznej.
  7. Zapisy dzieci na terapię Integracji Sensorycznej prowadzone będą dnia 14.01.2026 r. wyłącznie telefonicznie pod numerem poradni: 22 631 57 73,  519 818 489,  22 631 08 23  
  8. Terapeuci integracji sensorycznej Zespołu Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych nr 1 nie realizują terapii SI z dziećmi posiadającymi Opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju (WWRD) oraz Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. 
  9. W razie pytań i wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny: 22 631 57 73 
  10. Zebranie dla rodziców dzieci rozpoczynających terapię odbędzie się 15.01.2026 r. o godz. 17.00
    w sali 203.
  11. Zajęcia w II półroczu rozpoczynają się 2.02.2026 roku.

Stop depresji

Standardy ochrony małoletnich

W naszej poradni zostały opracowane i są przestrzegane standardy ochrony małoletnich. Poniżej zamieszczamy graficzną wersję zasad wdrażanych w Standardach. Pełny tekst dokumentu można znaleźć w menu dolnym w zakładce O nas/Statut.

 

Standardy ochrony małoletnich

Procedura badania i terapii funkcji wzrokowych

Procedura  badania  terapii funkcji wzrokowych 

  1. W ZPPP nr 1 przeprowadza się badanie i terapię funkcji wzrokowych dzieci w wieku 5 – 10 lat z rejonu działania poradni.
  2. Na badanie funkcji wzrokowych kieruje dziecko  psycholog , pedagog lub terapeuta integracji sensorycznej pracujący w  ZPPP nr 1. Osoba kierująca proszona jest o zamieszczenie w teczce np. arkuszu pomocy specjalistycznej powodu zgłoszenia dziecka na badanie.
  3. Zapisy dzieci na diagnozę prowadzone są przez cały rok szkolny.
  4. Na podstawie wyników badania dziecko może:
  • otrzymać zestaw ćwiczeń do wykonywania w domu,
  • zostać zakwalifikowane do udziału w terapii funkcji wzrokowych na terenie ZPPP nr 1,
  • otrzymać zalecenie wykonania diagnoz: okulistycznej i  ortoptycznej w celu oceny prawidłowości obuocznego widzenia i jego sprawności.
  1. Decyzję o czasie trwania terapii podejmuje terapeuta na podstawie wyników badań diagnostycznych

 

Od stycznia 2020 roku ZPPP nr 1 nawiązała współpracę z Centralną Przychodnią Rehabilitacyjno-Leczniczą PZN,  w której można wykonać diagnozę okulistyczną i ortoptyczną, a takżę uczestniczyć w zajęciach terapii widzenia. W przychodni są zatrudnieni wysokiej klasy specjaliści (lekarze okuliści, wykwalifikowane ortoptystki, terapeuci widzenia).

Adres Przychodni : 00-181 Warszawa, ul. Karmelicka 26 tel. 22 635 67 02, tel. 606 329 143, dyr. 22 635 67 33 e-mail: biuro@przychodniapzn.pl strona www: www.przychodniapzn

Osoby przeprowadzające diagnozę i  terapię funkcji wzrokowych:

- psycholog, ortoptystka Katarzyna Rokicka;

- pedagog, ortoptystka Magdalena Daniluk.



 

 

PARTNERZY

Dzielnicowe centrum integracji
Warszawska sieć pomocy dzieciom
Serwis pomoc dziecku
warszawski system wspierania uzdolnionych
Wolska Koalicja na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie
MEN
Urząd Dzielnicy Wola
Kuratorium Oświaty w Warszawie
ORE
WCIES
Scroll To Top

2016-2021 Zespół Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych Nr 1